Ojojoj... idag har jag blåst 2000kr på nästan inget känns det som.
Handlade visserligen mat för 800kr och en bh och ny mysdress som båda ska packas ner i BB-väskan.
Det är ju faktiskt inte så jätte-länge kvar nu.
Det enda jobbiga är...

VAD F-N SKA MAN PACKA?
(tror jag packar ner kissen)
Jag har aldrig gjort nåt sånt här förr. Hur ska jag kunna veta vad jag behöver och hur mycket kläder bäsen behöver och hur länge jag kommer stanna....

Nu är det visserlige så att om allt går bra så får man lämna BB efter 6 timmar.
Så jag håller tummarna på det och far nog hem om jag känner mig pigg och kry.
Andra alternativet är ju annars vård-hotellet. Men det finns ju bara telefon där till barnmorskorna precis som hemma. Så jag kan lika gärna åka på återbesök.
Om jag mår bra vill säga och känner mig redo att åka hem. Det vet man ju aldrig i förväg.

Handlade ju som sagt en ny behå idag. Den köpte jag på Lindex.
Den trevliga expediten sa precis när jag la fram mitt kort:
"Det ser nästan sprickfärdigt ut det där du",
och så nickade hon mot min mage.
Jag svarade:
"Ja, och det är en månad kvar!"
Tanten bakom mig i kön reagerade och frågade om jag var gravid, för hon hörde bara expediten och sa vänligt till mig:
"Det syns inte bakifrån"
Förutom när jag går då tänkte jag en stund för mig själv.

Jag vet att magen är stor!
Men det är faktiskt ett hus till en lite groda!
Den kaske inte vill bo på en pytte-liten bostadsyta!
Alla behöver inte påpeka att man är stor om magen, det räcker att barnmorskan gör det.
Jag hoppas faktiskt att jag får en eller två veckor innan. Kommer den en vecka innan så jublar jag!


Dessa två bilder är en vecka gamla, så den har växt ytterligare lite nu.

Vad handlade jag mer idag då...
Jo, jag handlade schampoo, balsam, tvål och hudlotion i miniformat som jag kan packa ner i BB-väskan.
Köpte mjukisbyxor, body, tofflor och två par strumpor till bäbisen.
Så köpte jag så klart ett par mjukisbyxor till mig själv också, och en huvtröja som ska ner i väskan som sagt.
Dessutom va jag på Rusta och inhandlade snickers som jag också ska packa ner.
Jolil måste ju få nåt att stoppa i munnen när allt blir för jobbigt.
När man handlade på Rusta idag så fick man en gratis pensel med på köpet. Det du!
Och på H&M fick man en påse godis om man ville ha.
Så jag åkte nog rätt dag!
Handlade mer saker på Rusta också, men minns inte riktigt vad.

2 kommentarer

Malin

02 May 2007 12:59

Jag rekommenderar att stanna på vårdhotellet åtminstonde en natt!!Bb avdelningen ligger ju alldeles brevid och där vimmlar det av banrmorskor! Packa ner några bodies och pyjamas till grodan! Det är kanon med såna som har knäppning i grenen. Jag gick omkring i myskläder hela tiden jag var där (och det var ju 6 dagar). Första dagarna som du ammar drar livmodern ihop sej rejält och man får ganska ont i magen (känns lite som värkar) så då kan man ringa på barnmorskan så kommer hon med alvedon och andra bra tabletter =)...för det kan göra riktigt ont... Och ta med ett par sköna tofflor! morgonrock är nog inte heller helt fel. Ta med laddare till mobilen! Man får ha den med sej på förlossningen oxå! Jag ringde till mamma och syrran när jag hade fått bedövningen och dragit i mej lustgas...det kom jag inte ihåg =P Det är rätt skönt att vara kvar ett tag så man får svar på frågor och hjälp med amningen om det skulle behövas.
Min lillasyster jobbar på Rusta by the way =P Kanske var henne du handlade av? =)

Carro

02 May 2007 20:50

Det är så kul å handla, tycker jag.
Faktiskt nästan oavsett "vad"....."fniss"

Jag håller med "majamelon" här ovan! Stanna på vårdhemmet åtminstonde EN natt. Du kommer att förstå varför DÅ!

Jag har med glädje och ro, stannat alla tre gånger. Och det ångrar jag inte en sekund!

Ha det så bra.
Kramiz från "grannen"

Kommentera

Publiceras ej