middag:



Alla kör ju med dagens, så jag tänkte väl att jag också skulle göra det en gång då.
Men istället för att köra "dagens outfit" och "dagens låt" och annat blahaaa så väljer jag dagens middag.
Kankse nån får ett tips på vad man ska äta för mat, eller bara vill bli lite äcklad.
För jag kan säga som så, katterna fick dela på kycklingen. Den blev inte alls god.
Potatisen var heller inte nån höjdare den här gången. Allt blev fel, och nu är jag hungrig igen!!!



Det blev en liten tur med pulkan idag. ända bort till postlådan och tillbaka. Det var ju oplogat, så vi skottade med pulkan kan man nästan säga. All snö fastnade under, och det såg ut som Leo hela tiden åkte i uppförsbacke.
Men roligt som tusan tyckte han att det var. För han sprattlade och sparkade som en liten tok.





Jag har vart rätt duktig idag och städat sovrummet. Det behövdes kan jag tala om. Att det alltid ska bli så fruktansvärt dammigt i sovrummet. Jag begriper inte det!
Men nu är det städat och jag får krypa ner i rena sängkläder. Det finns väl inte nåt bättre än att få sova i en renbäddad säng.Ska ta en dusch snart också så blir det ännu bättre.
Imorgon tänkte jag faktiskt fortsätta med lite städande. Beror väl på vilken tid Joel kommer hem så klart. För kommer han hem tidigt och är bakis så kommer jag bara gå och vara irriterad för att han inte lyfter ett finger.



Har ni förresten läst om hon som spelade lotto för 15kr och drog hem 15 miljoner?
Varför kunde inte det ha vart jag?
Kanske för att jag aldrig spelar nåt då, men ändå. Jag skulle också behöva lite extra kulor.
Hon fick reda på igår tydligen att hon var några kronor rikare än innan.

6 kommentarer

Annika

29 Dec 2007 21:18

Hur går det med viktminskningen? *nyfiken*

Jag blir så avis på alla som vinner massor med pengar. Varför kan det aldrig vara jag?? Kanske för att jag aldrig spelar? :-D

Michaela

30 Dec 2007 01:24

Nja när vi var där och gav han andra sprutan så sa dom att vi skulle försöka ge han ett mål mat mer om dagen för han låg en bra bit under medel, och efter det har han nästan stått still i vikten.. Sist vi vägde så vägde han 6400 och det var kanske tre veckor sen. Samtidigt är han ju inte så jättelång heller, tror han var 64 sist. Och han är ju jämt glad och både kissar och bajsar som han ska så jag tror inte att det är någon fara så direkt. Men ändå, just eftersom han ligger så lågt på kurvan och dessutom har planat ut rejält på sistone också så försöker vi få han att äta mer. Tur han gapar glatt åt allt även fast han är liten i maten! =D

Förresten, vi fick en digitalkamera, precis som jag trodde. =) Fast ingen värsting som dej, men den duger gott och väl åt min Elvin-fotografering. =)
Ta hand om dej och kramen!

Maria

30 Dec 2007 03:12

Vilken fart det är på dig. Städa & ha dig på dettavis.
Middagen såg då jätte god ut. Vart nästan små hungrig när jag såg den.

Annika

30 Dec 2007 18:22

Det här med vikten är ju inte lätt alltså... För mej står det bara still - just nu är jag i alla fall nöjd över att jag inte gått upp under julen trots att jag ätit en massa choklad. Och att jaga efter en 1-åring hela dagarna hjälper tydligen inte heller att gå ner i vikt. Nä, det är nog bara mindre mat och mera motion som gäller för mej. Och nu ska jag fasen sluta med godis helt och hållet! Hur svårt kan det vara egentligen?? (hmmm...)

marie

01 Jan 2008 19:38

Middagen såg ju jättegod ut!
Kul med så mycket snö...det har inte vi härnere i söder, bara regn!

Cissi

11 Jan 2008 09:24

HA HA! Ja.. det såg ju gott ut i alla fl. Potatisen såg riktigt god ut.

Kommentera

Publiceras ej