Jag vill åka in på förlossningen!!!
Men det verkar inte bättre än att jag får stanna hemma i säkert två veckor till.
Det är ju min vanliga tur det.

Var igår till Matfors på MVC för koll. Högt blodtryck igen då. 143/92 efter en stunds vila på en brits i någon form av arkivrum. Mysko ställe att låta patienterna vila på.
Så nu är det väl bara till att vila och vänta. Fick inte någon ny tid heller eftersom de har stängt i Matfors till veckan på grund av flytt inne i stan.
Barnmorskan skulle istället ringa mig på fredag för att kolla läget och då boka in mig i stan hos en barnmorska där för kontroll nästa vecka.
Har det inte blivit nåt till torsdag i nästa vecka så skulle jag få en remiss för nytt utraljud.
Då för att kolla att moderkakan är ok och att det finns tillräckligt mycket fostervatten.
Ser det bra ut så får jag nog gott fortsätta vänta.
Men då har jag ju gått två veckor över tiden. *snyft*
Vill inte gå så länge! Det är ju en vecka idag, och det känns som det är nog för min del.

Idag känner jag inte av blodtrycket något alls, och fötterna är inte så svällda som de brukar vara.
Så jag tänker nog ta och leta fram spaden och gräva upp den hemska rabatten som är på framsidan.
Så kanske, kanske att man kan få åka in ikväll. Håll tummarna!
För nu vill jag inte vara en flodhäst längre!!!
Känner mig lite som Gloria i Madagaskar.

5 kommentarer

sofie

30 May 2007 18:35

*håller tummarna för dig/er*

Mia

31 May 2007 14:31

sofie - tackar och bockar.
Men den verkar vara fastlimmad. ;-)

carro!

31 May 2007 22:31

Jag håller också tummarna för dig, min vän!!

Nudel

03 Jun 2007 22:41

GRATTIS till Bebisen! =) Det blev en långskonk läste jag ;)

carro!

04 Jun 2007 10:04

Man får GRATULERA!! Vad skoj!! Gick allt bra?
Leo? Det var ett fint namn.
Då måste vi få komma upp något å kika, när ni hämtat igen er! Kram på er alla tre.Och tack för att du meddelade oss!!

Kommentera

Publiceras ej