Jag har nyss blaskat av mig. Fasen va varmt det är.
Jag är inte en sommarmänniska jag. Avskyr när det är för varmt. Tur att det fläktar en massa ute. Längtar till man kan bada. Jag ska bada av bara fan i år då jag inte kunde bada en endaste gång förra sommaren.
Jag och Leo gav oss ut på en promenad idag faktiskt, och det blåste som tusan efter när vi vänt och var på väg hem igen. Så det blev inte fullt så långt som vi hade tänkt.
Och inte såg vi "bäbarna" idag. Jag kallade får för "bäbar" när jag var liten om det är någon som undrar vad det är för nåt.
Dom har nämligen fått kommit ut i vårsolen dom också. Och tre små lamm bor där i hagen med de tre stora. Så otroligt söta är dom och det tyckte även Leo att dom var. För han pekade och gjorde ifrån sig sånna där pipljud som han gör när han ser nåt han tycker om, exempelvis som när han ser katten.

Igår hann jag med att putsa fyra fönster, städa en våning och trappen. Idag har jag städat en våning till men inte putsat några fönster alls. Det är för soligt idag helt enkelt.
Dammsugningen har jag experthjälp till. När Leo tycker det går för sakta framåt så kryper han upp bakom dammsugaren och puttar på. Sen drar han iväg på en liten tur och kommer strax tillbaka för att kolla så man sköter sig.
Så håller han på hela tiden då man dammsuger. Knasig unge! Men han älskar ju dammsugaren, så det är väl ändå ett gott tecken.

1 kommentarer

Mallan

29 Apr 2008 18:10

Ååh va mysigt å bada ! Sitta på en strand, fika nå gott å bada ! Ett MÅSTE till sommarn ;)

Kommentera

Publiceras ej