Jag måste bara berätta en sak.
Idag satt jag vid mitt köksbord. Skulle precis till att påbörja min middag. Satt med gaffeln i högsta hugg vrålhungrig.
Då skenar det förbi två stora hästar på vägen. Efter kommer en bil i sakta mak. Det såg nästan ut som bilen var ute och vallade.
Jag blev helt nojjig. "Vart skulle dom, vems är dom?"
Först trodde jag att jag såg i syne. Men så fel kan man ju inte se.
Nu är dom hemma och i säkerhet. Nån klant hade skrämt dom stackars djuren rejält när dom stog och filosoferade i sin hage.
Men huvudsaken är att allt gått bra och att dom nu är hemma igen.



Det blev inte någon tur till staden. Det blev en tur till Matfors istället. Vi kunde inte storhandla idag. Så det får bli nåt tag framöver. Men Leo måste ju ändå ha sin gröt, som självfallet inte finns på Ica i Stöde. Dom har ju det allra nödvändigaste, men ibland måste man fara lite längra för att få det man vill ha.

Så nu sitter jag och funderar på vad jag ska få för mat imorgon. Jag kan ju inte äta bara potatis. Och mina sista kronor fick Leo. Så jag är pank. Och Joel ska ju jobba, så jag kan inte norpa hans kort heller.
Nåväl, jag får väl ta fram min stackars stek och slänga in den i ugnen ikväll innan jag går och lägger mig. Den ska ju stå i nästan tolv timmar. Ja, det blir "tjälaknöl" igen. (Nöjd nu Malin?)

Annars har det bara vart en sån där lång och väldigt tråkig dag. Joel besökte tandläkaren, jag har bara tvättat mest hela dagen som vanligt.

8 kommentarer

Malin

29 Jan 2008 21:36

Nej inte riktigt nöj! Varför slängde du in a i tjälknöl? hahahaaa! tjälaknöl =) hihihiiii

Angelica

29 Jan 2008 22:37

Hehe nyfiken får man vara. Jag jobbar på RINAB i Ånge. Vi säljer skoter/moped/cross/ATV delar. Jag sitter på kontoret o designar katalogen/ta emot ordrar/har hand om en del inköp osv.. Ett väldigt mångsidigt jobb. Men ajg stortrivs =) Vad jobbar du med annars så när du inte är mammaledig =)? Kram

Malin

30 Jan 2008 10:59

Moahahahaahaaaaaa!! tälknöltjälknöööl! *hoppar runt i ring och sjunger frenetiskt* =P

Maria

30 Jan 2008 11:41

Jag kan tro du blef paff när du såg hästarna på vägen. Skönt att det gick bra.
Tjingeling

Anna S

30 Jan 2008 13:42

Ja det är aldrig kul med lösa hästar efter vägen. Tur att det gick bra! Ååå tjälknöl som är min favorit. Det måste jag göra nån dag. Tack för tipset =)

Angelica

30 Jan 2008 15:35

Hehe jo jag försöker =)
Aha intressant =)
Hur länge har du jobbat där då? Låter som en skojsigt jobb...Lite segt o pendla kanske? Kram

nikita

30 Jan 2008 16:20

Tack själv :D var som alltid jättetrevligt att ses!
Snart igen hoppas jag ==)
kram

Mallan

30 Jan 2008 17:38

Du, det vet ja inte själv ! Hahaha ;D

Kommentera

Publiceras ej