För er som inte visste det kan nog Leo tala om det för.
Efter en stund med glassen mellan sina små fingrar började skrutten bli ledsen. Det var kallt!



Observera hinken  bakgrunden. Den blev en jätterolig kisshink. Leo satt på kanten med fötterna i och kissade, samtidigt som han fnissade som en galning.



Vi är nu hemkomna från sommarstugan.
Vi har hunnit med en massa och ingenting. Vi anlände till stugan vid lunchtiden på onsdagen. Då hann vi med ett dopp i havet. Även på torsdagen blev det lite doppande. Leo är som galen i vattnet. Han bara skrattar och kan nästan slänga sig hejdlöst ut. Så man måste vara på sin vakt konstant med den vilden i havet.
På torsdagkväll sydde jag färdigt min bärsele. Den blev sådär. ser fin ut i sömmar och så. Men en del tabbar har man ju gjort. Men första selen kan väl aldrig bli perfekt. Om man inte är syproffs så klart. Vilket jag inte är. Brukar bara klara av raksöm när det är dags att fålla gardiner.



Fredagen var en varm dag. Nästan så man smälte bort.
Inget dopp blev det då, utan istället gav vi oss iväg mot Hudiksvall.
Jag besökte Albert&Herbert. Inte tusan hade dom nå billiga barnkläder tyckte jag. Samma prisklass som dom stora klädkedjorna i stan. Så jag handlade siffror att sätta på huset, ett par shorts till mig (som jag som vanligt inte orkade prova, så dom passar inte), en mugg till min mor, en boll till Leo.
Hade jag haft pengar hade jag nog gått löst på alla otroligt vackra ljuslyktor dom har där. Men jag vände istället bort huvudet och snyftade lite för mig själv.
Sen blev det babyproffsen för att köpa ett solskydd till Leos bilstol. Stackarn höll ju på att få hjärnan kokt i bilen
Där fick han även en mjukdjurskossa. När expediten skulle ta den för att slå in det i kassan så stortjöt Leo i tron om han inte skulle få den tillbaka. Men när den var tillbaka i hans famn så höll han den stenhårt i kramgrepp och vägrade släppa taget.
Efter det besöket for jag vidare till moster Agda och lämnade bilen, mamma och Leo för att själv springa bort på Illbattingar. Där fick Leo sig en cool t-shirt och en bodysuit från IdaT.
När jag var klar där så var det ju dags för kalas hos min kusin Göran som fyllde 40 i fredags.

Efter en massa kalasande var Leo helt slut. Han somnade i min famn i deras gunga som satt i äppelträdet. (Med nya bodysuiten på så klart)

När vi inte badade i havet så fick Leo bada i sin lilla svampbassäng på baksidan av sommarstugan. Nästan lika roligt det sa han.



Och Joel har lackat färdigt bilen. Skönt att det är ur världen. Nu är det bara resten kvar. Polera lite och att sälja räsern.




Inatt har det tydligen vart ett jävla väder runt om. Men jag har sovit som en liten gris och inte hört nåt alls. Trots att jag alltid sover med fönstret öppet.
Joel berättade att det har blixtrat och dundrat runt om. Men inte har jag hört nåt.
Jag vaknade till lite av nån smäll utanför fönstret. Men jag var så yrvaken att jag trodde det var nån granne som var ute och väsnades. Så jag bara vände på mig och svor lite "vafan ska dom ute och göra denna tid på dygnet".

Idag blir det nog bara lugnt. Ska ta och tvätta lite för att sedan packa för trippen till stugan imorgon. Jo, jag ska tillbaka igen. Var bara tvungen att fara hem och betala räkningar. Så nu ska vi tillbaka och måla stugan lite.
Vi ska nog också försöka hinna med en tripp in till stan idag. Jag måste se om jag hittar några shorts till mig själv. Dessutom måste kyl och frys fyllas på lite.

Långt inlägg och en massa dravvel. Hoppas ni mår bra alla där ute!

5 kommentarer

Mallan

28 Jul 2008 19:19

Meh hur kunde du inte vakna av åskan !? ;p Mullrade om å om igen, å när man väl höll på å somna så mullrade det så man vakna igen !! :p



Va mysigt ni verkar haft det i stugan :)

Nikita

28 Jul 2008 20:39

vi var in på den där illbattingen idag, var inte mkt dom hade... men men :p söt bodysuit leo fick :D

Ellenor

28 Jul 2008 21:08



Jodå, ett jäkla väder var det. Men jag vaknade bara till en gång. Blev dock helt faschinerad av blixtarna som var överallt, så jag satt i sängen ett tag o bara tittade ut genom fönstret =)



En sån där döskallefilt har Devin också. Den stack Martin och köpte dagen efter att Devin föddes, han köpte även en Led Zeppelin body och en Judas Priest body =)



Bärselen blev jättefin förresten =)

Malin

28 Jul 2008 22:03

Vilken härlig helg ni har haft! Bärselen ser ju perfekt ut! =D Du är duktig du!

Jag trodde faktiskt att jag hörde åskan inatt, men det kunde lika gärna ha varit Danne och Jompa som spelade tevespel så jag brydde mej inte...fasen jag som gillar åska! jag somnade 18.30 igår och sob till 8 imorse! Nu har jag så ont i ryggen av allt sovandes så jag har svårt att sitta rakt! Det beror nog på att jag är gammal! Bara ett år kvar till tjugotio!

Tack för gratulationen =D

Annelie

29 Jul 2008 19:04

Åh Maria, kan inte jag få beställa en sån bärsele av dig?! Jag kommer aldrig att orka/hinna sy nån själv och en sån skulle vara helt perfekt till Edvin!

Kommentera

Publiceras ej