Mellan klockan 20 och 21 ikväll släcks miljontals lampor runtom i världen som en del av Earth Hour - världsomfattande kampanj för att få ner energiförbrukningen.
Men tydligen är det bara vissa städer som satsar på det.
Varför inte uppmana alla länder och länders befolkning?
Jag har vart dåligt informerad om detta ända fram till idag då jag själv har läst på lite.
Men är det någon i den här trakten som kommer att haka på?

Det känns ju lite fånigt att sitta själv i mörkret en timme om inte grannar och andra i ens närhet tänker göra samma sak. Kanske det är bara jag på en radie av 2mil som släcker alla lampor.
Är det då någon mening att ens göra det?

Hallå? Tänker du släcka ikväll?

4 kommentarer

nikita

29 Mar 2008 15:50

neej ja tänker då inte släcka , något monster kan ju komma å ta mej om ja sitter här ensam i mörkret :P

Ellenor

29 Mar 2008 20:03

Hm, jag har inte hört något om detta förrän nu då jag läser det i din blogg. Så jag kommer inte att släcka ner. Vi håller på o grejja en massa på övervåningen (river ut köket) så det kom lite olägligt. Annars är det ju en bra sak att göra.

Annelie (nelina på FL)

29 Mar 2008 21:51

Hej! Läser din blogg ibland, kul att läsa om er vardag! Vi släckte ner, kändes lite fånigt eftersom inga av våra grannar gjorde det. Men mysigt ändå med alla stearinljus och en bra bok :-)

Mallan

01 Apr 2008 11:42

Ja släckte inte ner ! Hade då inte hört talas om det heller :O

Kommentera

Publiceras ej