Kort uppdatering. Jag kan trösta er med att jag inte ska ta på mig kortkort om det var det någon trodde när de läst rubriken.

Stadsresa idag.
Inköpt blev äntligen ett par skor till mig. Ett par skitskor för 149kr. Jag har upptäckt att jag är enormt kräsen när det kommer till skor. Men dessa får duga i sommar.

På Ikea var jag en liten vända också.
Köpte färglada plastmuggar, skålar och tallrikar till barnen som kommer på kalaset. Om Leo ska äta tårta själv vill jag inte att han äter på porslin. För rätt som det är suger han tag i tallriken och slänger den i golv.
Köpte även en extra barnstol. Eftersom vi har bara en, och jag tror det kommer några barn på söndag.

Fler hakar till alla skåp har vi skaffat och refill till blöjhinken. Sånt där som absolut inte är roligt att lägga pengar på. Men har man en kräsen sambo som inte klarar av bajslukten får man väl slänga några kronor på Skit, rent ut sagt!
Jag tycker faktiskt riktigt bra om blöjhinken, det är inte det det handlar om. Utan kostnaden för refillen.

Sen blev det en tur till Ica Maxi också. Mat och saker som hör kalaset till.
Köpte även lite blommor att ha på altanen. Men dom köpte vi här hemma.




Ikväll har vi haft besök av mina föräldrar. Pappa skruvade fast de hemsnickrade grindarna. Tack snälla pappa!! Den enda som saknas är hakar på två grindar och lite färg på alla tre. Sen så kan ju Leo försöka ta sig upp för trappen bäst han vill.
Grillade gjorde vi också när dom var här. Passade på att bjuda på mat eftersom dom alltid är så snälla mot oss och fixar och grejjar.
Fick 500kr av min mor också som hon ville att jag skulle köpa nåt till mig själv för när jag är i Stockholm.
Tack snälla mamma!
Nu blir det soffan för min del. För idag orkar jag inte göra mer. Har skurat lite på altanen. Försökt få bort lite svartmögel. Så nu luktar det svamp om mina händer. VIDRIGT!!!

3 kommentarer

Sofie

28 May 2008 22:04

Kallar du det där kort uppdatering hihi



Hoppas kalaset går bra & att det blir riktigt livat som det brukar på barnkalas, hehe ;-D

Och att Leo får massor av presenter så klart ;-))

Sofie

28 May 2008 22:08

Hihi, ja precis ;-)

Malin

28 May 2008 23:34

Vilka snälla föräldrar du har! Vi är på jakt efter grindar så jag ringde brorsan som hade flera när barna var små...men naturligtvis så slängde han alla 3 bara för ett par månader sedan...jäkla arsel! När far du till storstaden då? Var det nu snart va?

Kommentera

Publiceras ej