... går jag in i idag.

Du är på dag 232 av 280. (82,9%).
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 12 feb 2010
Du har 48 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ibland känns det nästan som det är dags. Medan det nästa sekund känns som en evighet kvar.
Ska jag vara ärlig så känns det denna gång som att bäsen kommer att komma tidigare.
Men bara för att jag känner så går jag väl över tre veckor.
Förvärkar, sammandragning och foglossning är en del av vardagen. Men nu har jag ialla fall ett bälte.
Vilket jag hade kunnat haft mycket tidigare om man fått rätt information från början.
Det tog över två veckor innan jag fick veta att man var tvungen att köpa det själv. Ringde vårdcentralen några gånger under två veckors tid innan jag fick svaret "du får köpa det själv".

2 kommentarer

dess

26 Dec 2009 14:58

Oj jag fick hyra mitt av sjukgymnasten. Tänk vad olika det är. Vet att en kompis i stan har fått sitt av sjukgymnasten

Malin/majamelon

26 Dec 2009 17:31

Mäh jag fick mitt bälte på informationsträffen om foglossning...på sjukhuset. Kanske man måste gå på den träffen för att få ett?



Hoppas att ni har haft en riktigt mysig jul =D



Kommentera

Publiceras ej