Jag sitter och knåpar för önskelistor åt barnen.
Det är riktigt svårt.
Jag anser ju att de inte behöver så mycket mera leksaker.
Men vad är en jul utan leksaker? Det går ju inte!

Men Max behöver ju inte så mycket leksaker. Han är rätt nöjd med Leos grejjer som han får låna.
Så jag har suttit och kikat lite på polarns hemsida faktiskt och sett några bra saker som han skulle kunna behöva i en kall vinter.
Först och främst behöver han nya varma tossor. Och Så småningom ett par skor. För han kommer väl börja gå i feb/mars. Och då är brorsans 24:or förmodligen på tok för stora.

Max vill nog annars ha en varm ulloverall att ha under rätta overallen.


Men det kan bli klumpigt med om det ska bytas blöja osv.
Så det verkar finnas som tvådelat också.
Iaf hittade jag fina byxor i ull.



Tråkiga klappar kan tänkas. Men det behövs ju.
Och jag vill att mina barn ska lära sig uppskatta även "tråkiga" saker.
Så det är lika bra dom lär sig.

Leo är det lite svårare åt.
Han behöver ju ett till underställ. Det är en sak som är säker!
Byggplattor för duplo-lego är nåt jag vet han vill ha.
Sen har han snöat inne på Iron Man.
Till och med hans lilla spindelmannen gubbe är Iron Man, fast med en spindelmannendräkt på.
Knasig unge!

Jag vet dock en sak jag ska köpa till dem båda.
En vanlig hederlig pulka!
Max har ju sin babypulka, och Leo har en snowracer. Men vi har inte nån vanlig pulka!

1 kommentarer

Michaela

29 Nov 2010 14:27

Haha men dom var inte snygga! Dom var liksom inte klorblekta, dom såg mest bara ut att vara inkletade i bajs. Not coolt. ;)

Kommentera

Publiceras ej