Fy fasen va man känner sig utlämnad när man som tjej ska glida upp i den där härliga stolen som finns på sjukhus och vårdcentraler.
Var på sjukhuset för att ta ytterligare prover igår, då jag har cellförändringar.
"Jätte kul!" tänkte jag då jag kände hur jag hade vart fisig i magen hela dagen.
"Jaja, man får väl ta och lägga av en rökare så luggen fladdrar på läkaren."
Men läkaren var helt utan hår. Jag tror dock han försökte blåsa bort luggen hela tiden, han hade lite släng av ticks.
Det måste ju ända vara nån någon gång som lagt av en riktig rökare.
 
Det tar ju sin lilla tid när man sitter i stolen. Och sammanlagt blev jag kvar 1 timme.
Det är lite skillnad mot för de där fem minutrarna det tar på Vårdcentralen det.
Men stora anledningen var ju för att läkaren råkade klippa i ett par kärl när proven skulle tas.
Det såg fan ut som en förlossningssal med allt blod.
Sen fick jag blodtrycksfall. Blev yr, kritvit, illamående och alldeles jävla kallsvettig.
Jag fick en egen liten säng i ett rum för att lägga mig. Där blev jag kvar i ungefär 20min.
Men hela kvällen gick jag som i en dvala sen. Det susade i öronen, jag var yr, mådde illa....
Ja, det var nog inte så jävla bra att man körde de där 47km hem själv efter provtagningen.
 
Men läkaren kunde inte så någon större fara i det hela.
Ändå blir man informerad om att det kan kommas att tas bort en del av livmoderväggen.
Jag svarade bara "Det får vi väl an se när proverna kommer, vi tar ställning till det då!"
För som han först sa, att det inte såg ut att vara nån större fara, så tror jag inte det kommer att behövas nåt större ingrepp.
 
Sådärja! Då har man blottat sig på bloggen tillräckligt för den här veckan.

3 kommentarer

Elin *Paraflaxen*

30 Sep 2012 13:36

Men oj. Hoppas proverna ser bra ut!
Tänk så viktigt det är att gå på dessa provtagningar regelbundet.
Kram

Svar: Ja, jag tror inte det är nån fara. Har ju vart med om det innan, och då läkte det av sig självt. Men som sagt, jag missar aldrig en rutinkoll! Det är då säkert! =)
MeMyself´n´I

MM

30 Sep 2012 22:10

Hah det hade väl varit nåt det, om du hade lagt av en "lugg-fladdrare" ;)

Låter inge kul att du har cellförändringar, men bra att det kollas upp i tid! Låter ju bra att läkaren verkar lugn över det iallafall. Hoppas du slipper nåt större ingrepp nudå :)

Agda

30 Sep 2012 23:12

Men oj stackars dig. Mina tankar har oxå varit där, du vet ju hur min mage är och ibland är dom ju på magen och trycker! Hoppas det är bra och du slipper nåt ingrepp. Jag hade en dröm förra v. jag badade en liten tjej hemma hos er i diskhon Max och Leo hjälpte till du kokade kaffe!! Mysigt va?

Kommentera

Publiceras ej