Vart hittar man julstämning?
Finns den på konserv?
Jag kan inte minnas att jag sett eller känt till något sånt i år.
Snön är nästan borta. Det är slaskigt och isigt.
Det blandat med en enda röra hemma känns ju mycket lovande med en vecka kvar till självaste julafton.
Imorgon ska jag försöka plugga intensivt på förmiddagen, sen blir det till att göra ett ryck hemma på eftermiddagen.
 
Julgran är införskaffad idag. Så jag hoppas vi kan få den på plats på torsdag.
Förstår mig inte på folk som ska envisas med att slita fram granen redan runt första advent för att sedan slänga ut den långt innan den ska ut.
"Tjugonde dag knut, då kastas julen ut!" fick man lära sig redan som liten.
Så för mig har det vart en tradition att klä granen kvällen innan julafton, med en riktig uppesittarkväll med mycket julstök.
Men den där jag delar postlåda med tycker att granen ska upp tidigare, så jag har fått tänja lite på mina regler om granar. Även om jag egentligen är lite emot det.
 
Vi kör med plastgran. Av många anledningar, främst allergi. OM det finns någon sådan kvar, det vet jag inte, men jag tänker fan inte chansa.
Och plastgranen gick av förra året, efter nio jular. Så nu fick jag jaga.
 

 
En underlig dag har det vart. Känslorna har svajat.
Ett år har gått. Ett år.... Redan!
Det känns som igår, fast ändå en hel evighet sen.
 

Kommentera

Publiceras ej