Vissa dagar slår det mig. Vissa dagar funderar jag lite extra över det där.
Vad vill man bli när man blir stor?
30+ och sitter och tänker på det, eller rättare sagt drömmer sig bort mot det där "om man bara kunde välja och vraka", vad skulle jag då syssla med om dagarna?
Tänk om alla skulle sadla om till det man drömde om som barn.
Jag skulle i sånt fall vara polis. Då jag blev lite äldre och började gymnasiet fanns drömmen om eget. En webbutik, med kläder för de med alternativ klädsmak.
Vad skulle du jobba med om du idag hade det yrke som du drömde om som barn?

1 kommentarer

Annika

26 Sep 2013 21:43

Jag är 40+ och vet fortfarande inte vad jag vill bli!! Alla verkar ha haft ett drömyrke som barn, utom jag. Jag har aldrig vetat vad jag vill bli. Därför blev jag ingenting. Men i mitt nästa liv ska jag ha ett lugnt och stillsamt och fysiskt lätt och rent jobb. Kanske jobba på bibliotek eller på apotek.

Svar: Det där med polis var ju som riktigt liten. Sen har det där liksom tynat bort. Idag, trots att jag numera läser på universitet, vet jag fortfarande inte vad jag vill göra. Men det jag gör just nu är ändå roligt. Skulle kunna tänka mig dig i bibliotek faktiskt. ;-)
Mia

Kommentera

Publiceras ej