Max har en bilbana, en sån där flexitrack eller vad de nu heter.
Smidig och perfekt leksak tycker jag.
I julklapp fick han en ny bil till banan, nämligen Bärgarn.
Så idag byggde vi ihop banan och körde några varv.
Tror jag tycker den är roligare än vad barnen tycker.
 
 
Det är så fruktansvärt jävla tråkigt när man inte kan vara ute och göra nåt. Vår gräsmatta är som en skridskobana.
Tycker riktigt synd om barnen som inte fått göra nåt ute under lovet.
Visst, vi tog och packade in oss och snowracers i bilen och for ned till Hassela. För där har de ju snö i backen iaf.
 
Nyårsfirandet gick av stapeln med dunder och brak.
Ungarna var nöjda. Och då jag skulle duscha häromdagen så insåg jag att de hade nog haft riktigt skoj, för duschkabinen hade lossnat och stod lutat inne i duschen.
Men men.... Den var ju redan trasig och jag lyckades hänga tillbaka den.
 
Vi var ju sju barn och sex vuxna. Så det var full rulle. God mat och trevlig sällskap. Lite raketer vid tolvslaget. Leo och Max var uppe till klockan var närmare ett.
 
För att få plats med 13 pers så var vi tvugna att fixa in det gamla matbordet.
Men det gick det med. Ett bord för de vuxna och ett bord för barnen.
 
 
 Observera att Max hade klätt sig fint inför kommande festligheter.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej