och jag har redan panik över att jag inte hunnit mer än jag gjort.
Hur ska detta sluta. Man ska ju vara hemma för att ta det lugnt innan det är dags att kläcka.
Men jag har lite prestationsångest.
Får väl ta ett ryck i helgen.

Det ska putsas fönster och bytas gardiner.
Det ska städas i köket, och det gruvar jag mig mest över.
Torka ur skåpen, kylskåpen och frysarna.... Fy fan!

Sen måste jag ju montera ihop barnsängen och skötbordet också!
Det skulle väl kanske Joel kunna göra, men jag vill också va med ju.

Det är så mycket man ska hinna med känns det som och jag vill få allt avklarat med en gång.
Men det går ju faktiskt  ändå inte. Spelar inte nån roll hur mycket kaffe man häller i sig så har man ändå inte den energin. Det är bara bäbisen i magen som får fart då!

Idag har jag först lagat mat så Joel skulle hinna få i sig nåt efter att vi kom hem från Matfors.
Dvs. jag lagade mat fram till klockan 14 när jag sedan väckte Joel för att han skulle få äta frukost innan vi skulle vara i Matfors kl. 15:30. Han har jobbat natt, det är därför man får väcka honom.
För att sedan sitta där i 30 minuter eftersom barnmorskan trodde vi skulle träffas efter FU.
FU varade i två timmar, sen en date med barnmorskan och räser fart hem till Stöde för att slänga i sig lite mat eftersom att Joel skulle åka kl.19 till Hassela för att träna.
Nu sitter jag här helt solo efter att ha stressat från kl.13 till vi kom hem igenom dörren 18:50 cikus!

Solen har gått ner, så jag kan inte odla fler fräknar på näsan.
Och Joel är inte hemma som sagt, så jag kan inte jäklas med honom heller.
Ta tag i städning efter en relativt uppstressande dag som denna är inget jag har lust med.
Tvättar gör jag jämt, så det finns inget att tvätta.

1 kommentarer

Malin

30 Mar 2007 16:20

haha ja visst får man en grym prestationsångest!! Jag har nog hunnit med det mesta nu, från skåp till tvättstuga...men jag måste storstäda en gång till innan påsk...ska ta det till veckan. Vill ju inte att bebisen ska få astma det första som händer när den kommer hem! I förrgår tvättade jag bilen i brist på annat! Då har det gått långt... Idag har jag rakat benen!! Det är ju trots allt fredag och nån dag ska väl daniel få sova med mjuka ben =P Men gud vilken tid det tog, åsså är man ju lite rädd att hyvla av sej skinnet när man inte ser riktigt vad man gör...foglossning och stormage i vägen...För den har blivit ganska så stor nu sista veckorna bara!

Kommentera

Publiceras ej