Idag har Leo ätit gröt för första gången.
Fösta gången han fått något med sked. Annars har han bara ätit flaska och mammas tutt.
Men som för alla andra bäbisar så kom det mesta ut igen. Och när han väl svalde så fick han kväljningar, tårarna rann.
Så det blev inte mycket ätande idag, utan vi forsätter imorgon.
Men ett par skedar blev det väl.
Knäppte tyvärr inte kort på detta, men filmkameran åkte fram istället. Antar att mormor och farmor kanske vill se första matstunden.

Jaja...

Vad tusan ska man göra idag. Det är pissigt väder och allt känns bara skittråkigt.
Joel ska ut i garaget och laga bilen. Men jag har inte nån lust att ta tag i nåt inne själv.
Vill bara sätta mig under en filt i soffan och skita i allt. En sån dag har jag idag.
BLÄ!

4 kommentarer

Caroline

30 Sep 2007 13:39

hihihiii... Ja det blir dyra underhåll för fem st!! Hahahaaa!!!! Jasså hon vågar att gå så långa stråk.... och lämna kattungarna här... hmm..
Dom växer såå fort! Hoppas att ni alla mår bra!
Kramiz

Marie

30 Sep 2007 17:18

Känner igen det där!
Men kämpa på med matandet! Jag lovar dig att det blir bättre och bättre.....
Jag har en liten på 2 år och en lite mindre på 1 år! Nu äter båda två kanonbra, efter mycket tålamod , spyor mm.
Kram

Marie

30 Sep 2007 20:00

Hallo!
Simon började jag mata redan när han var 3,5 månad. Jag började med potatispure/mosad, jag tror att jag gav 1 matsked/dag några dagar och sen ökade jag på det. Veckan efter tog jag kanske morotspure,och så fortsatte jag så tills vi hade en liten måltid men grönsaker, kyckling/kött och potatis.och kanske lite fruktpure till efterrätt.
Gröten startade jag med när han var ca 5 månader, samma sak där börja försiktigt och öka på lite varje dag så att magen hinner vänja sig vid en ny konsistens/smak.
Kevin , min minste äter fortfarande mosad/puremat. hans magmun är inte riktigt utvecklad, men han gillar allt och är väldigt glad i all mat. När han var liten spydde han massor och det har börjat avta nästan helt nu. Jag brukar ge honom lite matbitar i början och sen när man ser att han börjar tröttna så fortsätter jag att ge honom mosad mat!
Lycka till och som sagt Ha tålamod och stressa inte allt ordnar sig!
Ha en bra kväll
Kram

Marie

30 Sep 2007 22:44

Bonde söker fru är väl kanonbra!!!!
=)
Godnatt!

Kommentera

Publiceras ej