Jag ringde min mor igår och frågade om älgkött på kredit.
Hon svarade: "jag kan plocka ihop lite så kan Joel komma in och hämta det när han slutar ikväll".
Å så bra tänkte jag.
Berättade också att jag skojat med pappa om provision på Spåsugen som han nu fått sälja. (jag lade ju ut annonsen)
Fick då ett sms av pappa där det stod: "prästen viger er gratis som provision". Det var en präst som köpte den.
Men i morse då jag vaknade och kikade vad som hade hamnat i frysen så upptäckte jag att det låg ett kuvert på bänken med endast mitt förnamn på. Jag öppnade kuvertet och fann 500kr och en lapp där det stod:
 "PROVISION! Prästen viger inte hedningar!" Hahaha.... mamma är rolig ilband hon. undrar vad hon menade med att jag skulle vara en hedning. *fniss*
 I frysen fann jag massor av älgkött och en fläskfilé. I kylen stod en juice och köttsoppa. I skafferiet hittade jag en påse popcorn, koservburkar och ett kaffepaket.
Vad fan har dom kvar hemma hos sig? Dom måste ju ha skickat hela förrådet med Joel.
Galningar!
Men jag säger TACK! TACK! TACK! TACK! Tusen tack!
Det var ju bara älgkött jag bad om.
Mamma, jag lovar att bjuda er på en brakmiddag i vår när det blir varmt och skönt ute. Grillkalas ska det bli!



Så idag ska jag och Leo äta spegetti och köttfärsås tillsammans. Det är ju dags att lägga till en middag också nu. Så jag tror inte det blir kvällsgröt längre. Utan vi kör middag kl.17 istället för gröten. Eventuellt att vi byter ut vällingen mot gröt på kvällen när han blir lite större. Man ska ju ändå inte vänja barn att somna med flaskan. Så eftersom Leo inte äter vällingen i sängen så borde det väl fungera lika bra med en portion gröt som en flaska välling tycker jag. Men än är det ett tag kvar dit.

Vad använder ni för gröt till era barn? Ni som läser och har barn alltså.
Jag kör med Nestlé nu när Leo har blivit så pass stor. Innan använde jag endast Hipp. Den var kanon!
Av Nestlé varierar vi med fullkornsgröt och fruktgröten. Väldans gott påstår Leo att det är.

image259


Hittade inte nåt grötkort, så det blev ett majskrokskort.

6 kommentarer

Lotta

31 Jan 2008 13:08

Jag har liksom redan planer på det där. Tänkte koka egen gröt till Bon. Jag äter ju gröt själv. Det kan väll inte vara sämre än nått barnmatsmärke? eller är det de?
Jag har ju sånn dära stavmixer.
Nån gång kommer vi med köpa nån burk, men det bästa är väll att de få äta samma som mammi och pappi. Man tar det lite coolt med kryddningen bara.

Anna S

31 Jan 2008 14:50

Men gud vilka härliga föräldrar du verkar ha! Härligt med en massa kött i frysen. Va stor han blir Leo. Snart dax för Moped =)

Michaela

31 Jan 2008 15:40

Vi har fem olika grötpaket stående i vårat Elvin-skåpt! Vi testar oss fram och ser hur Elvins mage reagerar på olika sorter och så, nu kör vi på Sempers risgröt med päron och banan. Den är kanon för lillmagen, smarrig och lösande! =P
Angående inlägget ovan om egengjord gröt så fick jag veta så här från både bvc och alla trådar på familjeliv: Hemmagjord gröt innehåller på tok för lite järn för de små liven, i köptegröt är de tbåde järn och vitaminer tillsatt så det är mycket bättre med köpegröt. DOCK kan man göra egen också men då bör man tillsätta tex paltbröd som man mixar med havregrynen och linfrön. Jag har en burk med hemmagjord gröt stående i skåpet också som Elvin brukar få till frukost, och sen köpegröt till kvällen. Dock är inte den hemmagjorda lika populär som köpegröten ;)

nikita

31 Jan 2008 18:06

åh får ja också komma på grillkalas :-D
Ja använder ju hipp nu men de vet du ju eftersom de är du som tipsat =)

Marie

31 Jan 2008 19:36

Mysig bild på lillkillen!

Kul att du har varit inne hos mig på min blogg!
Nu är jag nog tillbaks igen efter ett uppehåll från bloggen. Jag skall iallafall försöka att göra ett inlägg varje dag!
Ha en skön tordagskväll!

Kramar från Marie

Annika

31 Jan 2008 20:10

Det är toppen att ha snälla föräldrar!!

Vi körde också med Nestles gröt till Lovisa. Fruktgröten gillade hon bäst. Jag brukar fortfarande ge den till henne ibland fast hon är snart 14 månader. Hon är inte så förtjust i vanlig gröt fast jag har försökt övergå till sån nu när hon är såpass stor. Mannagrynsgröt går väl sådär men havregrynsgröten kommer bara ut igen... Välling har hon aldrig ätit.

Kommentera

Publiceras ej