Jahapp...
Nu har man tömt skåpet, plockat ur postfacket och rensat pärmen på allt. Nu ska jag inte jobba på mer än ett år. Det är helt obegripligt måste jag säga.
Vad ska man göra nu då?
Till veckan har jag redan varje dag planerad. Så jag tror ärligt talat inte att det kommer bli nåt större problem.
I värsta fall får jag väl bekanta mig med alla grannar här runt om. Terrorisera dem och knacka dörr.

Sista dagen va så jäkla stressig. Började 06:30, fick kasta i mig lunchen 13:30. Ändå hade jag en praktikant med mig som är otroligt duktig och hjälpte till med allt.
Jag tror att det va på jävelskap bara för att det var sista dagen.
Jag hade inte ens hunnit med att fika nåt. Tur att man hann kasta i sig en skål med fil innan man åkte på morgonen. Men aptitet vid 05:00 är ju inte den bästa.

Efter jag hade kastat i mig lunchen kommer alla ner och säger till oss två i receptionen att det är obligatorisk fika.
Jag hade igentligen inte tid, men jag va ju tvungen att offra mig.
Tänkte att det är ju praktikantens sista dag....
Då hade chefen vart iväg och köpt två olika sorters tårta och en jätte fin bukett med tuplaner.
En till mig och en till praktikanten. Praktikanten blev också välkomnad in i gänget, eftersom hon efter detta kommer att jobba en del extra. Så roligt när det verkligen är en duktig tjej!


image10



Jag fick också ett presentkort på en 30 minuters massage. Som jag då självklart ska använda efter grodan hoppat fram. Det fick vi alla som jobbar på min avdelning bara för att vi jobbat så hårt. Förra månaden fick vi en varsinn biobiljett. Det är dom sakerna som gör att man känner sig uppskattad på jobbet. Det behöver inte ens vara en sån stor sak som massage, utan en liten blomma eller nåt annat. Då blir man ännu mer peppad till att arbeta ännu hårdare. 
Men nu ska jag ju bara vara hemma och ta det lite lugnt.
Har planerat att baka lite faktiskt. Tänkte baka både matbröd och fikaröd som man kan frysa in. Kan ju vara bra att ha sen när det ska komma främmande och se på bäbisen.
Ska också putsa lite fönster och sy ett par gardiner som har legat i garderoben i snart tre år. Vanliga vita spetsgardiner är det. Det får duga när man inte har råd att köpa nya.
Man tager vad man haver sa Kajsa Varg.

Kommentera

Publiceras ej