Leo har vart otröstlig när han vaknat inatt. Det är flera gånger i timmen som han vaknat och bara storgråtit, varit förbannad och kastat nappen på golvet.
Jag tror han har fått koppor i munnen också, stackarn.
Så jag är inte världens piggaste och gladaste mamma idag kan jag ju meddela.
Och fisen blir bara allt mer prickig. Fulla pannan har han, hårbotten, nacken, i rumpan, på snoppen.... överallt är dom där nedrans prickarna som kliar till förbannelse.
Nåväl, om en vecka är dom väl förhoppningsvis läkta och inte kliar mera.

Vad händer hos er idag?
Jag hade tänkt städa, men kommer förmodligen mest liga på soffan och dega som det känns nu.
Ska man få advent här hemma så bör jag sätta igång med det samma.

13 kommentarer

Michaela

28 Nov 2008 10:37

Du får hojta till på tisdag om du är på skolan då så kan du få låna den! =)

Ewa

28 Nov 2008 10:46

Hos oss blir de nog adventspynt om vi orkar. Ska slå in paket då de på lördag både blir 50-års kalas oxå ska Tindra på 6 års kalas med!

Stina

28 Nov 2008 11:47

Tack för de fina kommentarerna och självklart kommer jag att lägga ut bilder på pyntandet. : )



Hoppas att ni kryar på er snart, stackars Leo det är inte roligt när det kliar överallt. Ha det så bra ni kan. Kram!

Ulrika

28 Nov 2008 13:14

Huga lillstackarn! Hoppas det inte blir värre! DÅ vår storprins fick så var det enstaka koppor så vi hade tur eller vad man ska säga.



Vad det gäller Thailand..Vi åker till Phuket, landar där. O än så länge verkar det ju lugnt just där men det känns ju lite oroligt iaf..Man vet ju aldrig vad som händer här näst o har man väl kommit dit o "h-vetet" bryter lös även där =S..Ja ja, försker tänka possitivt o hålla tummarna på att vi får en lugn, varm o härlig semester!



Kram

nikita

28 Nov 2008 15:22

och albin fick idag han med, suck suck och åter suck, men somsagt nu får man det ju gjort.. än så länge är han feberfri har tre prickar och ganska pigg.. men de lär väl ändra inatt..

krya på er . kram

Susanne

28 Nov 2008 17:21

Stackars Leo! Då kanske det nått sin kulmen och vänder nu då. Lisa är lite hängig, men lika busig som alltid!

Lisa

28 Nov 2008 18:16

Funderar på att hälsa på er så Vile kan få ta del av smittan! haha, skönt att de bara kan ha vattenkoppor en gång!

Ellenor

28 Nov 2008 20:28

Huuga.. Jag är SÅ glad att vi har den där skiten bakom oss! Är även glad att Devin är så liten så han inte kunde klia på dom rackarna! Men fy så jag lider med Leo, kan inte alls ara roligt.

Therese

28 Nov 2008 21:50

Oj vad jobbigt för lillgrabben (och dig såklart) :(

Såg i Malins blogg att ni inte får er svea-mössa, den finns i en butik inne i stan bredvid sushibar på torggatan =)

Marie

28 Nov 2008 22:20

Smörj med lite xylocainsalva om d kliar mycket på lillkillen, det är ju både svalkande och klådstillande.

Inga koppor här ännu...vi bara väntar...

Malin

29 Nov 2008 10:35

Pröva att smörja med kylbalsam! Det hjälpte på mig när jag hade den där skiten=) Max ligger fortfarande och sover!!! klockan är ju halv 11! =D

diana

29 Nov 2008 16:16

Välkommen till min blogg där jag

skriver om mitt liv som ung, nygift

juridikstudent! Här kommer jag att

skriva om mitt liv, mode, många

resor, mina älsklingar, inredning,

vardagslyx och mycket mer! Har

jobbat extra som make up artist

på filminspelningar samt

manikyrist, så jag kommer med

många tips! Fin blogg du har, ska vi följa varandras via bloggkoll? =)

Annika

29 Nov 2008 19:32

Men stackars Leo! Och stackars mamma! Det är bara att härda ut, snart är prickarna borta!

Vi har storstädat och julpyntat idag, känner mej nöjd :-). Men trött efter att ha hållit igång hela dagen.

Kram på er!

Kommentera

Publiceras ej